Doświadczenie
Pracownicy Instytutu posiadają wieloletnie doświadczenie w zakresie prac naukowo-badawczych realizowanych dla przemysłu oraz wdrożeń w zakresie bezpieczeństwa w transporcie kolejowym. Zrealizowali kilkaset projektów, szkoleń, ekspertyz i opracowań dla większości podmiotów kolejowych działających na rynku polskim. Doświadczenie to obejmuje również współpracę z Europejską Agencją Kolejową, Urzędem Transportu Kolejowego, czy Państwową Komisją Badania Wypadków Kolejowych.
Ważniejsze projekty
Zakres dotychczas zrealizowanych projektów będących w kompetencjach pracowników Instytutu jest bardzo szeroki, poniżej kilka wybranych dających ogólny pogląd o świadczonych usługach:
-
budowa, wdrożenie, aktualizacja Systemów Zarządzania Bezpieczeństwem (SMS) i/lub Utrzymaniem (MMS) dla kilkudziesięciu podmiotów, w tym największych operatorów działających na rynku polskim (między innymi PKP Cargo, PKP Energetyka, CTL Logistics, DB Schenker Rail Polska, Greenbrier Europe);
-
wdrożenia Międzynarodowego Standardu Branży Kolejowej IRIS rew. 02;
-
kilkadziesiąt projektów w zakresie oceny znaczenia zmiany, w tym między innymi wprowadzenie przez PKP Intercity nowego typu taboru - ED250 (Pendolino);
-
dziesiątki audytów i kontroli SMS i MMS (m.in. SKM Warszawa, SKM Trójmiasto, Koleje Mazowieckie, ZNTK Oława);
-
dziesiątki opracowanych i aktualizowanych instrukcji dla przewoźników kolejowych oraz użytkowników bocznic kolejowych;
-
uzyskanie przez nowych przewoźników kolejowych licencji na prowadzenie działalności oraz certyfikatów bezpieczeństwa;
-
ekspertyzy opracowywane na zlecenie Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego;
-
setki szkoleń w tym między innymi dla Urzędu Transportu Kolejowego i Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych.
Pracownicy Instytutu są obecni na rynku od wielu lat, brali udział w budowaniu pierwszych Systemów Zarządzania Bezpieczeństwem i Utrzymaniem. Był to okres wyznaczania standardów budowy i oceny tych systemów.
Dotychczas zdobyte doświadczenie owocuje w postaci skuteczności działania, precyzyjnej realizacji oczekiwań klienta oraz bieżącym wsparciu podmiotów kolejowych w konkretnych działaniach na różnorodnych obszarach.